З досвіду роботи






Із досвіду роботи вчителя початкових класів
Марганецької гімназії ім.Т.Шевченка
Тріленко Лариси Іванівни

Методична розробка з теми:
«Використання інформаційно - комунікаційних технологій
на уроках образотворчого мистецтва»

На сучасному етапі розвитку суспільства інформаційно – комунікаційні
технології  стали невід’ємною частиною життя людини. Сьогодні, на мою думку, не можна викладати навчальні дисципліни,  якщо вчитель не використовує у своїй роботі з учнями комп’ютерні технології та Інтернет.
Завдяки  використанню ІКТ навчальне середовище можна доповнити відео, звуком,
анімацією. Усе  це здійснює значний вплив на емоційну сферу молодшого школяра,
сприяючи підвищенню пізнавальної активності, інтересу до предмета та навчання
взагалі, активізації навчальної діяльності учнів. Тим більше, що молодші школярі
уже готові до  роботи з ІКТ: вони знають, що таке комп’ютер, у більшості випадків
уміють ним користуватися, у них відсутній психологічний бар’єр: діти не бояться,
що зламається машина, не вистачить знань упоратися з нею тощо.
Цим і був обумовлений мій вибір науково – методичної проблеми
«Використання інформаційно - комунікаційних технологій на уроках
образотворчого мистецтва ».
  На уроках образотворчого мистецтва я застосовую комп’ютер у таких режимах:
       - демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації);
       - індивідуальний (організація індивідуальної роботи учнів);
       - комбінований (застосування на одному уроці і демонстрації, і
індивідуальної роботи).
     Для роботи в демонстраційному режимі мені достатньо мати на уроці
в кабінеті один комп’ютер і мультимедійний проектор, за допомогою
якого потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів.
      Щоб організувати індивідуальну роботу, кожен учень має бути забезпечений
персональним комп’ютером, тому такі уроки проводжу в комп’ютерному класі.  
Помітила, що якість знань учнів підвищується, коли вони самостійно засвоювали
навчальний матеріал, використовуючи ПК, а вчитель при цьому виконував роль
організатора і координатора навчального процесу.
     На уроках образотворчого мистецтва ІКТ використовую на етапах: актуалізації
опорних знань, мотивації навчальної діяльності,  вивчення нового матеріалу,
закріплення знань, повторення вивченого, контролю, оцінювання.

Етапи навчального процесу
Варіанти використання ІКТ
1
Актуалізація опорних знань.
Мотивація навчальної діяльності.
Електронна презентація,
віртуальні екскурсії, подорожі,
відеокросворди, проектна робота.
2
Вивчення нового матеріалу.
Демонстрація відеофрагментів,
ілюстрацій,
портретів, таблиць (подання
інформації в
різних формах: відео, звук, тощо).
Пошук інформації в Інтернеті,
робота
з глосарієм класу.
3
Закріплення знань.
Тестування, електронна презентація.
4
Узагальнення вивченого матеріалу.
Створення «Галереї сучасного учня»,
електронна презентація, анімація,
віртуальні екскурсії, подорожі,
відеокросворди, проектна діяльність.

Використання інформаційно - комунікаційних технологій на уроках
образотворчого мистецтва сприяє
підвищенню їх ефективності, всебічному та гармонійному розвитку
особистості учнів, розкриттю їх талантів, суттєво впливає на зміст, форми,
методи і засоби навчання.
Із досвіду роботи вчителя ЗОШ № 2 Ткаченко С.П. "Рефлексія"

Немає коментарів:

Дописати коментар